Klamkomanetka Shimano XT M 737 lewa potrzebuję pomocy

#1
Witam
Kupiłem sobie wiekowe uszanowane klamkomanetki M737 i już coś namieszałem
gdzieś mi się o uszy obiło że linkę do przerzutki wymieniam poprzez odkręcenie dekla od spodku manetki i będzie dostep do całości
no i zamiast popatrzeć najpier ,poszukać wyskoczyłem jak filip z konopi i odkeciłem doną imbusową śrubę w manetce a dopiero później zobaczyłem że wymiana linki to banał (wkłada się ją z boku)
ale trudno już po fakcie
niestety tej dolnej imbusowej śruby która wygląda jak oś manetki nie potrafię dokręcić (kręci się w kółko)
i po skręceniu manetki dwoma wkrętami daj sprawia jak by luźnej
Mogę prośić o pomoc ??
chodzi o lewą klamkomanetkę na 3 rzędy Shimano XT M737
będę bardzo wdzięczny
pozdrawiam
Załączniki
ST-M737-0214-02_m.JPG
ST-M737-0214-02_m.JPG (11.16KiB)Przejrzano 6799 razy

#2
filok pisze:niestety tej dolnej imbusowej śruby która wygląda jak oś manetki nie potrafię dokręcić (kręci się w kółko)
zerwany gwint najpewniej - pozostaje albo:
- wymienić cała manetkę lub cały mechanizm
- wkleić śrubę na stałe w tuleję z zerwanym gwintem
- przegwintować o jeden rozmiar i dać nową śrubę (wykonalne - zrobiłem to w jednej manetce i trzyma do dziś)
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#6
A tam nie jest czasem tak, że jest specjalnie nacięta nakrętka w górnej części obudowy, która trzyma manetkę z klamką? Trzeba zdjąć telewizorek i wtedy będzie widać. Ta nakrętka jest na loctite, często bardzo cieżko to odkrecić i zaczyna się obracać w specjalnie wytłoczonym gnieździe. Można ją spróbować złapać kombinerkami, jeśli jest za co. Na 99% jestem pewien, że tak to jest zrobione.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#7
Dzisiaj podłączyłem ja do przerzutki i hmm czasami działa normalnie a czasami dostaje taki dziwny luz na manetce
jutro ją rozbebeszę albo ją zrobię albo ...

#8
Adam, ale plasticzany dół powinien zleźć bez wybebeszania całości od góry - tak pamiętam z rozbiórki swoich Schodzi denko, po nim trzeba wyjąć plastikowy "dystans" który włazi pomiędzy dźwignie i generalnie widać czy mechanizm jest w całości czy nie

Luźny skok manetki raz na czas to wina najprawdopodobniej starego gęstego smaru który upośledza działanie sprężyny - jeśli dostaniesz się do mechanizmu i nie będzie on w dwóch częściach, to porządne mycie powinno rozwiązać problem
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#9
Nie do końca. Różne są te klamkomanetki. Od dołu jest śruba na imbusa bodaj 4, od góry nakrętka. Bez odkręcenia śruby nie da się zdjąć dolnego kapsla, który dodatkowo jest trzymany najczęściej małą śrubką. Jak nakrętka zaczyna się obracać w tym specjalnym gnieździe, to śruba kręci się w kółko i nie da się manetki rozebrać. Wtedy pomocna jest ta metoda, o której napisałem wyżej.
Jemu rusza się manetka. Z tego co rozumiem zaczął odkręcać dolną śrubę imbusową. Poszła z pół obrotu, mechanizm się poluzował. Klej na śrubie się skumulował i dalej, pomimo użycia coraz większej siły, nakrętka na górze klamkomanetki (widoczna dopiero po zdjeciu telewizorka i górnego dekla manetki) zaczęła się obracać w gnieżdzie i dupa blada - ani w jedną, ani w drugą. Ani dokręcić, ani odkręcić.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#12
No i poradziłem sobie :)
okazało się że niechcący poluzowałem w środku nakrętkę która chyba nie miała oparcia i kręciła się w kółko
jak podważyłem imbusową śrubę nakrętka się oparła i spokojnie dokręciłem ufff i działa :)
dzięki Wam wszystkim za słowa porady !!!!
cron