RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Colnago Titanium
Autor Wiadomość
Punkxtr 
NieOceniam.pl

Wiek: 33
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 419
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-17, 18:27   Colnago Titanium

Dla serdecznego przyjaciela - Krzysztofa - zbudowałem poniższy rower. Bazą jest tytanowa rama Colnago z lat 80-tych. Całość miała być budżetowa, dlatego nie szaleliśmy i długo szukaliśmy części w dobrej cenie. Za niewielkie pieniądze kupiliśmy rower na pełnym Dura-Ace serii 7700 - Krzysztof chciał właśnie tę grupę. Obaj cenimy sobie sprzęt z tamtych lat.







Nieco problematyczny był włoski suport w zestawieniu potrzebą zastosowania długiej osi ale i z tym sobie poradziliśmy. Ciekawie wygląda historia kół - obręcze Mavic posiadały czerwoną anodę, którą Krzysiek ręcznie (!) usunął za pomocą papieru ściernego, po czym całość została wypolerowana. Stracił czas i nerwy, ale efekt jest niesamowity.









Współczesna jest kierownica - rower będzie służył do jazdy i ma na nim być wygodnie. Potrzebna była więc przejściówka do sterów, mostek wybrałem pasujący jak ulał. Jest to obrabiany CNC Nitto pochodzący z Japonii. Masa roweru bez pedałów to 8145 gramów.







_________________
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
 
 
RS 

Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 144
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-17, 22:11   

Nie znam się, więc chętnie się wypowiem :-D
Gdyby nie mostek, to rower byłby przepiękny.
 
 
marcin74 
repartocorse

Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 3170
Skąd: Lodz i okolice ;)
Wysłany: 2017-05-17, 23:25   

Punkxtr napisał/a:
Bazą jest tytanowa rama Colnago z lat 80-tych.
Cytat:


rama jest z lat 90 ;) "ruski " tytan sporo tego jezdzilo w polskim peletonie tamtych lat
z tego tez wzgledu 7700 tu pasuje ...mostka i kierownicy nie skomentuje :lol: :lol: :lol:
_________________
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
 
 
Gerwazy 


Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 1123
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-05-17, 23:29   

RS napisał/a:
Nie znam się, więc chętnie się wypowiem :-D
Gdyby nie mostek, to rower byłby przepiękny.


Też się nie znam, zatem witam w loży ekspertów ;-) Mi też mostek nie bangla. Nitto pasuje do Colnago niczem kwiatek do kożucha - Ernesto nigdy by nie pozwolił na takie połączenie.
 
 
Punkxtr 
NieOceniam.pl

Wiek: 33
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 419
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-17, 23:50   

Gerwazy gdyby rower był do postawienia na wieszaku miałby pewnie klasyczną fajurkę oraz srebrną kierę. Ma jednak jeździć i dla Właściciela nowoczesna kierownica jest ok. A że zrobiony jest po japońsku to jednak IMHO Nitto pasuje tu doskonale :-)
_________________
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
 
 
hit00r II 
Już będę grzeczny :)

Wiek: 34
Dołączył: 25 Kwi 2017
Posty: 153
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2017-05-18, 18:43   

Skoro to ruski tytan to ja też na takiej popierdzielałem :lol:
Była o wiele za duża bo po wuju ale darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda.
A odnośnie roweru - mi się podoba więc większość forumowiczów uzna to za zły znak :mrgreen:
Grupa 7700 też jest genialna - PRZEPIĘKNA :!:

p4pb4181130.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 85,3 KB

 
 
woy 

Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-20, 23:38   

Rower super, choć faktycznie pomyślałbym nad tym mostkiem. Zawsze można pomyśleć o takim patencie:
https://www.amazon.com/SE...m/dp/B01LNBC494
Lub ew. kupić kierownicę kompaktowa na 26mm. Kiedyś spędziłem sporo czasu na poszukiwaniu takich i na pewno na rynku są dwie w miarę dostępne i nie takie najdroższe: Deda Piega oraz Procraft RR Pro Compact. Pierwsza do dostania w Wertykalu, druga do ściągnięcia z Niemiec za podobną cenę co Deda.
 
 
ak_kwlsk 


Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-05-21, 20:29   

Jest jeszcze Soma Highway i kiedyś był jeden model bontiego ale nie pamiętam jaki.
 
 
Punkxtr 
NieOceniam.pl

Wiek: 33
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 419
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-23, 13:54   

Dzięki za komentarze :-)
Odnośnie kiery i mostka wszystko wyjaśnia komentarz Krzyśka:

"W założeniu miał być krótki reach..., niestety kiery w standardzie 25.4 mm z tamtej epoki są długie. Dlatego też świadomy wybór takiej, a nie innej w standardzie 31.8 mm. Większa sztywność. W miejsce napisu - jeśli to razi ;-) . Zostanie zamontowany Polar cs600x :-) . Mostek ? Po prostu się spodobał. Pasuje do sztycy DA ;-) "

Wspornik musiał mieć określony kąt wznosu stąd taki, a nie inny. A jeśli już a-head to Niito pasuje tu jak żaden inny :-) tego typu wynalazki wyglądałyby znacznie gorzej: https://www.amazon.com/Or...WB7F79DYE8DW8NK
Fantazjując, gdyby rower był na ścianę sam założyłbym tu mostek Dura-Ace HS-7400 i srebrną kierownicę. Swoją drogą ludzie, którzy budują u mnie rowery z epoki najczęściej mają spory bagaż doświadczeń i wierzcie lub nie, ale najczęściej sami "przemycają" do nich niektóre nowe i znacznie lepsze, ergonomiczniejsze rozwiązania, które pozwalają w pełni cieszyć się ze sprzętu sprzed lat. Pozostaje tylko kwestia dobrania całości tak, aby jak najlepiej do siebie pasowała.
_________________
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
 
 
ak_kwlsk 


Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-05-23, 14:57   

Jest też taka opcja
 
 
Punkxtr 
NieOceniam.pl

Wiek: 33
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 419
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-23, 17:14   

Wiem, ale kąt nie ten. Dla Krzyśka to najbardziej przemyślana opcja :-)
_________________
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
 
 
dan 
28"+26"

Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 52
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-06-12, 19:57   

To i ja się powymandrzam ;)

Sądząc po wysunięciu sztycy, rama jest lekko za mała (za niska) dla użytkownika i krótkim mostkiem sprawy się nie poprawi. O ile użytkownik chciał mieć po prostu wygodny rower..
Bo jeśli zamierza na nim trenować, jeździć naprawdę dużo, z zacięciem sportowym to... im większy "drop" (obniżenie kierownicy względem pozycji siodełka) tym mostek powinien być dłuższy, a nie krótszy (w granicach rozsądku)! Wraz z pochylaniem się i rotowaniem miednicy, obniżamy ręce i lepsze podparcie uzyskamy ciut dalej niż nam się na sucho wydaje. Ale jeśli ktoś naprawdę jeździ dużo, to szybko sam do tego dojdzie ;) (o ile zaczął od uzyskania odpowiedniego podparcia ciężaru ciała na pedałach..).

A jeśli chodzi o stronę estetyczną, to uważam, że im projekt bardziej wychuchany, tym ważniejsze stają się detale. Tu po prostu brakuje proporcji w całości. Kompromis z kokpitem spycha na drugi plan efekt finalny. Co innego gdyby rower nie był taki odpicowany ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17