Nakita 9090s Pro Racing

#1
Mam do przedstawienia rower , którego chyba jeszcze nie było - Nakita.
Sądzę że pochodzi z 1998 roku - wnioskując po osprzęcie.
Nabyłem go z zamiarem sprzedaży na części ale jakaś pamiątka musi być :-P
A nasze forum jest najlepszym portalem żeby pozostał ślad.
W rowerze wymieniłem koła i siodło aby było ładniej i bardziej rasowo.
Sprzęt składa się z :
-rama Nakita 9090s aluminiowa
-widelec Manitou SX-R 1998
-koła Mavic Crossmax
-korba Shimano Deore XT 739
-klamkomanetki Shimano Deoure XT 739
-hamulce Shimano Deore XT 739
-wkład suportu za pewne UN 71
-przerzutki p/t Shimano Deore XT 739
-stery Ritchey Logic
-mostek ... no name ?
-kierownica AXXO
-sztyca 27,2 jakaś nie najgorsza ale oznaczeń brak

Rower nie jest ciężki , waży 11,5 kg
Porobiłem różne ujęcia ponieważ ciężko jest uchwycić faktyczny kolor ramy i podzespołów.
Cały rower pójdzie do nowych nabywców klamotów a więc będzie żył tylko rozczłonkowany :lol:
Komentarze mile widziane.
Ostatnio zmieniony 2017-05-15, 17:37 przez hit00r II, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
Obraz 027.jpg
Obraz 021.jpg
Obraz 011.jpg
Obraz 007.jpg
Obraz 001.jpg
Obraz 006.jpg
Obraz 015.jpg

#2
hit00r II pisze:hamulce Shimano Deore XT 739
ustawione w caly swiat ;) :(

a sam rower nawet moze sie podobac :) i kola wreszcie nie 3/4 :)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#4
skolioza pisze:rama przypomina mi Meridę Matts
Nie zdziwił bym się gdyby to było to samo bo na ramie jest naklejka - Made in Taiwan :lol:
Taki to austriacki wyrób ;-)
Heble są tak ustawione ponieważ Crossmax ma specyficzne obręcze - szerokie jak grycanka :mrgreen:
Trochę szkoda mi go rozbierać na kawałki no ale cóż ...
Zawsze może ktoś z forum go uratować :mrgreen:
Załączniki
Obraz 019.jpg
Obraz 009.jpg
Obraz 025.jpg

#5
hit00r II pisze:Heble są tak ustawione ponieważ Crossmax ma specyficzne obręcze - szerokie
nie widze zwiazku :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#6
marcin74 pisze:
hit00r II pisze:Heble są tak ustawione ponieważ Crossmax ma specyficzne obręcze - szerokie
nie widze zwiazku :idea:
No dobra ... doszedłem do wniosku że nie ma sensu specjalnie ich ustawiać skoro rower zostanie rozebrany.
A odnośnie obręczy to Crossmax jest o wiele szerszy niż na przykład 517.
Ten rower kiedy przyszedł był na 221 więc już wiesz :->

#8
marcin74 pisze:zeby nie bylo ......

http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=4205&start=90
No tak by było gdybym przełożył podkładki - wtedy mimo że klocki są świeże to hebel inaczej się układa - bardziej proporcjonalnie.

A odnośnie Crossmaxów - wszystkie strzelały na obręczy z czasem czy to tylko jakaś wada występująca losowo :?:
Od razu mi się kojarzy nowszy model - XL i pochodne gdzie się obręcz rozłaziła ale w środku :-/
Wszystkie pozostałe , które miałem // mam padły na obręczy z tyłu ... a te jakoś się trzymają i nie widać śladu żeby miały skapitulować :-)

#9
Dzisiaj kiedy rozbierałem rower na kawałki zauważyłem na ramie koło główki napis Kinesis Superlight.
Co to za firma ?
Merida tak jak pisał Skolioza ?
Na haku przerzutki też jest o dziwo napis Kinesis - nie na ramie lecz na wymiennym haku :shock
Dodatkowo suport UN-71 jest jakiś dziwny w tej ramie bo wkręca się jak by od dupy strony - odwrotnie.
Czyli to włoski standard ?

#12
Punkxtr pisze:Jak wkręca się odwrotnie i średnica zewn. jest większa to włoski.
Tak teraz patrzę i dochodzę do wniosku że ten wkład z powodu zasyfienia się dziwnie odkręcił.
Kontra się scaliła z korpusem a to co zazwyczaj jest w korpusie odkręciło się osobno ... :shock:
Więc wychodzi na to że wszystko jest w normalnym standardzie.

#14
Po długich rozmyślaniach doszedłem do wniosku że ponieważ Nakita jest większa niż moja Univega to sobie zrobię przekładkę :-P
No i możliwość montażu amortyzatora również nie jest bez znaczenia.
Ostatnio rąbnąłem w pięknej//burzowej pogodzie na raz stówkę Univegą i nie było wygodnie :-/
Klejnoty obtarte , ból rąk itp.
Nakitę ubiorę w Bombera Z-1 , który jest ODROBINĘ :mrgreen: za duży do niej :-P ale przód będzie wyżej więc i pozycja wygodniejsza.
Ścigać się z nikim nie będę więc to nie problem że coś buja.
Nasze wspaniałe autostrady usłane dziurami nie będą mi straszne :!:

Postawiłem rower na kołach i to jednak nie jest to.
Rower jest za wysoki ... wygląda dziwnie z tym wielkim amorem więc pewnie tak samo jeździ.
Rama musi iść do Żyda :-/
Załączniki
Obraz 004.jpg

#15
Czy to jest standardowe w hamulcach XT 739 czy może jakaś inna wersja ?
Pierwszy raz się z tym spotykam ... żeby ten łącznik wyglądał jak w XTR 952.
Sorry za syfiastą jakość zdjęcia ale nie miałem jak zrobić czymś lepszym :-/
Załączniki
Obraz.jpg

#17
Lukanio pisze:Moim zdaniem ta 1 jest chyba starsza a ta 2 z pełnym nowsza ja mam z pełnym z z GT LTS-2 z 96 w sumie to niech sie wypowie inny zboczeniec :P
No ale gdyby to było coś nowszego to raczej wątpię aby się nazywało 739 tylko dodali by jakiś człon do nazwy.
Tu jest wybite 739.

#20
2ass pisze:A to nie jest zestaw naprawczy z m950, ktory jest dedykowany rowniez do m739 :?:
No właśnie pomyślałem o tym samym ale to by było odrobinę bez sensu bo ten rower aż tyle nie przejechał żeby trzeba było ratować te klekoty.
Po za tym jeden to rozumiem ale obydwa hamulce na przód i tył :!: :?:
Mniejsza o to ... pewnie ich wartość nie odbiega od standardu czyli jakieś 200 zł za komplet :-/