ścigant z elementami ubiegłego wieku

#1
Obrazek

foto - Versus

wyścigówka z nutą retro
Kiedy stwierdziłem ze czas na zmianę starego Bouldera wybór marki był niemal oczywisty - tamta rama Scotta była pierwszą której nie udało mi się zakatować pomimo dziesiątków tysięcy km-ów Udałem się do sklepu, wybralem, kupiłem Niewiele później okazało się że był to ostatni czas na taki zakup - kolekcja na rok następny nie przewidywała już bowiem klasycznych modeli jak Montana, Yecora czy Boulder Linia Sport zastąpiona została przez serię Reflex
W rowerku od początku miały być dobre sprawdzone części, i choć nie byłem wtedy jeszcze zdeklarowanym pasjonatem retro kilka epokowych szpejów tam trafiło

po krótce rama została wposażona min w:
amor - Sid RAce 08
napęd 2x8, tył XTR M950, przód XTR M901, kaseta XTR M950, klamkomanetki XTR M950, korby XT M739, suport FSAUltimax Ti
koła - tył American Classic + DT Revo + Mavic 717, przód na razie badziew zastępczy po przejściu z tarczy
hamulce Avid SD Ti
sztyca, kierownica Ritchey Pro
mostek Smica coś tam Lite
siodło Vetta Sl magnesium
Ostatnio zmieniony 2010-08-03, 08:40 przez skolioza, łącznie zmieniany 2 razy.

#2
ja tylko powtorze co CI kiedys mowilem;)

mialem Scott Racing Exper z 2004r., czyli chyba ta sama geometria = bardzo krotka gorna rura + bardzo puszkowata, mimo 1,6kg wagi;)
az dziw bierze, ze mimo swojego wzrostu miescilem sie na "M-ce" (czyli takiej jak ta;)

Mam pytanie odnosnie siodelka Vetta - wiem juz skad je masz, a wiesz moze ile ono wazy?
pzdr
Obrazek

#3
nie pytałeś skąd je mam - przecież to żadna tajemnica :-P
mam 2 takie - jedno waży 184 lub 187 (nie pamiętam) drugie przed sznitem i oklejeniem taśmą ważyło 178 Za te pieniądze które za nie dałem nie kupiłbym nic lżejszego ;-)

#4
skolioza pisze:nie pytałeś skąd je mam - przecież to żadna tajemnica :-P
mam 2 takie - jedno waży 184 lub 187 (nie pamiętam) drugie przed sznitem i oklejeniem taśmą ważyło 178 Za te pieniądze które za nie dałem nie kupiłbym nic lżejszego ;-)
nie musialem - sam mi powiedziales;)
a jest ono chociaz wygodne? pamietam, ze od tego samego osobnika dostalem podobne do roweru, ale to bylo wieki temu...

#5
początkowo średnio z tą wygodą... nie ma pochylonego nosa i trzeba poeksperymentować z ustawieniami Ale jak się "wygniecie do tyłka" to jest OK Ja np czuję sporą różnicę pomiędzy tym używanym sporadycznie a tym które jeździło wiele

A w temacie geometrii jeszcze - faktycznie skrócili przedni trójkąt w porównaniu ze "starą" geometrią - mnie to jednak specjalnie nie przeszkadza, po prostu włożyłem wspornik 135mm

#6
a tu furka znajomego (z ex teamu apache... czerwona ramka z czech na ktorej sie kiedys scigal tez brzydka nie byla;)
Obrazek


to odnosnie "zajebistosci" scott'a racing z okolic 2004r;) i roznic w geo. (mozliwe, ze jest odrobine dluzszy niz seria reflex;)

#7
powoli jest to co miało być - w miarę lekko, choć rama ciężka, w miarę sztywno i w miarę zwinnie i nie bardzo drogo Pewnie jakieś modyfikacje jeszcze będę ale póki co:

https://picasaweb.google.com/1021978808 ... 5iByqmr0AE

Obrazek


na szybko:
RS Sid race 2007
STI M950
FD M901
RD M952 (zwróćcie uwagę na rolkę - jest to nawiercany polski patent produkcji niejakiego Faszysty Pewnie często takiego rzemiosła się już nie widuje...)
Tune Big Foot (+ FSA 44T, Specialites 29T) + FSA Ultimax Ti
kaseta M950 12-32
heble SD Ti
sztyca Ritchey Pro
kiera Ritchey Pro
most Smica
siodło Vetta Vanadium AD 1995 (170g o ile pamiętam)
kółko tył American Classic + Revo + Mavic 717
kółko przód Hope Ti + ? + Mavic 517
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#8
Ładna maszynka.
skolioza pisze:(zwróćcie uwagę na rolkę - jest to nawiercany polski patent produkcji niejakiego Faszysty Pewnie często takiego rzemiosła się już nie widuje...)
Znasz wagę tego elementu?

#11
z jeszcze innej beczki - okazjonalnie może? a na czym to zobaczymy

po prostu ten rower jest mi sentymentalnie "drogi" więc nie mam serca go sprzedać czy choćby wybebeszyć zeby wylajtowac endorfinę

poza tym - to jest 2005 - ostatni mohikanin, w 2006r zrezygnowano z trdycyjnego nazewnictwa (Boulder, Montana, Yecora, Aspen) na rzecz serii Aspect z numerkami - jak móglbym takiego nie mieć? ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#12
skolioza pisze:nie - ale niebawem będę ją wyciągał (zastąpi ją Tiso Pure) to z ciekawości wrzucę na wagę
Czy zamawiałeś gdzieś na terenie Rzeczypospolitej te bajery od Tiso? Czy tylko ebay.de dysponuje tymi skarbami? A w ogóle znasz może jakiś sklep internetowy w którym można kupić kolorową biżuterię do roweru w bardziej atrakcyjnej cenie niż na allegro?
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#14
vetta sl moze faktycznie wazyc pod 170g, ale raczej na pewno na rurach ti; wersja z karbonowym tylem (mozliwe ze to wizualna imitacja) i rurkami vanadium, szosowa - wazy rowniutkie 200g; bardziej napompowane (gabka) wersje mtb waza pod 220g;

inne - susspension badz SP itd. to bedzie juz prawie 260g, a ulubione siodlo Juareza z czasow teamu Cannondale Seaco czyli Vetta Transverse AT to klocuszek (Yves ma zwazone w galerii - 342g)

a tak w ogole to swietne, bardzo wygodne siodla!
Obrazek

#22
skolioza pisze:obiecałem więc zważyłem
Dziękuję.
skolioza pisze:urwać ładnych parę gramów siodłem wszystkomającym (karbony, tytany, handmejdy i lajtłejty) ale niepięknym, czy zostawić jak jest?
Urwać :)

#24
Moim skromnym zdaniem zostawić jak jest lub zamianę zrobić na Flite. Tutaj biały kolor mi jakoś nie pasuje do tego Scotta-a.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
cron