#3
Bardzo dobrze! To jeszcze pytanko w której wersji 1 czy 2?
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#7
Mostek Thomsona pod headshoka sam bym chciał ale raz że kosztuje 150$ a dwa że robią go dopiero od kilku miesięcy więc nieco kłóciłby się z resztą gdzie jedynie manetkami wyrwałem się poza 2005 rok ale chciałem żeby były te właśnie ze względu na wygląd. Również Roox Dannys HS by tu pasował ale skąd wziaść?
Więcej fot:
https://picasaweb.google.com/1015439481 ... 4vKalcXyMw

Na dziś waga to 10,52kg z 12,9 które były jak go kupiłem. Na tą chwilę wszystko już zostanie tak jak jest zamierzam wymienić tylko jeszcze resztę śrubek na alu i tytan i zaciski na lżesze co powinno dać 10,4kg i na tym zakończę :D

#13
Był tu chwilę szarak i szybko się wyniósł bo rzeczywiście ginął i nie pasował za nic w świecie a ta seria jest jakby stworzona do tej ramy.
Jeżeli o masę idzie to jak go rozłożyłem to nie miałem wagi ale internet donosi że w tym rozmiarze fabrycznie z damperem 2480g przed akcją serwisową a po niej czyli wypełnieniu pianką okolic suportu ok 2750.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#15
Tak korby po polerce. O wiele bardziej mi sie podobaja i swietnie tutaj graja z widelcem i wachaczem moim zdaniem. postawilem tu na minimalizm i wszystkie naklejki z ramy poszly precz bo i tsk byly zdarte wachacz i headshoka tez wypolerowalem i dalem tylko delikatne naklejki ultra i cannondale. Zastanawialem sie jescze czy nie zrobic naklejek na rame takich jak orginal ale czrnych mat zeby sie nie rzucaly w oczy ale cos sie nie moge przekonac. najpierw tak jak mowilem zaciski i i srubki ale pomalu bo wczesniej Gianta trzeba skonczyc. A Raven jezdzi niesamowicie taka para idzie w kola ze moje sztywniaki wysiadaja. jedyna wada ze w tym roku byl na wietrzeniu trzy razy bo on jest na specjalne okazje bo mi go po prostalne szkoda:-)

#16
no ja bym sie szalu jednak nie spodziewal, badz co badz to jednozawiasowiec, ze wszystkimi tego rozwiazania wadami, w sensie jazdy oczywiscie, ale rower jako taki zacny, niewatpliwie perelka, mi polerowanie m960 sie nigdy nie podobalo, bo to najpieknioejsza grupa shimano w historii w oryginale, ale o gustach sie nie sykutuje ;) pogratulowac bo fajny okaz masz w posiadaniu :)

#18
Cannon od zawsze jest wierny jednozawiasowi. Chyba jedyna rama ktora sie z tego wylamala bylo fulcrum i teamowy gemini I. Reszta tego co bylo i jest to tez jakby nie bylo zmodyfikowany jednozawias. Ja jestem zdania ze najprostsze rozwiazania sa najlepsze poruwnujac np do mojego nrsa to ten drugi odstaje bo brakiera mu moim zdaniem czulosci. Tez myslalem ze tfu jednozawias pompowac to bedzie a jak sie stanie na pedaly to juz tragedia pewnie ale ta rama nie buja ani troche i stajac na pedaly nie zabuja o milimetr a to co trzeba wybiera i robi to wysmienicie. Moje zdanie jest takie ze jednozawias bedzie pracowal swietnie tylko potrzebuje odpowiedniego i odpowiednio ustawionego dampera bo cala charakterystyka od niego zalezy. A depta mu sie na prawde lepiej niz na moich sztuwniakach nie mowie o osfalcie oczywiscie ale juz na polnych drogach i w gorach deptam non stop nie musze sie meczyc zeby mi dupy nie odbilo o utzrymuje kadencje. Fakt powie ktos ze techniki nie mam ale po co sie gimnastykowac jak mozna sile wkladac w pedalowanie
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#19
no ja sie z Toba nie zgodze absolutnie, jednozawias to jednozawias i owszem stosujac damper z platformami mozna ze tego wycisnac faktycznie wieeeele i bedzie fajnie jezdzil, ale 4-zawiasowcem nie bedize nigdy i wszytskie wady jednozawiasowaca zostana , nie wyeliminujesz tego, owszem nie bedzie bujac, owszem bedzie czuly, ale pedal feedback zostaje chocby nie wiem co, i jeszcze kilka aspektow ktore sam bys pewnie wylapal jezdzac tym troche wiecej i w terenie, a do nrs nie porownuj bo sie tego porownac nie da, nrs (jak sama nazwa mowi" No Resonans System" ) jest celowo skonstruowany tak aby wlasnie byl sztywny, aby wlasnie nie pompowal gdy tego nie trzeba, jego idea bylo zrobienie zawieszenia takiego aby jezdzil jak hadtail, ale zeby jednak dziury wybieral i to jest rower strikte crossowy, i to tego zostal wymyalony, wszelkie mutacje w fr imo z nrs bez sensu, musialbys pojezdzic na fsr, i innych swietnych systemach 4-zawiasowych i wtedy porownywac, teraz to masz mocno subiektywne odczucia i to jeszcze w porownaniu do nrs, co najszczesliwszym porownaniem nie jest :)

#20
Jezdzilem na Fsr jezdzilem Rocky mountainem etsx i nie bylo moim zdaniem szalu szczegolnie ten drugi dzialal poko siedziales w siodle. Ja pedal feedback nie odczuwam w Ravenie moze z racji ze skok nie jest wielki bo w jekyllu ktory ma ten sam wachacz ale juz inne mocowanie i wiekszy skok przy duzych ugieciach da sie odczuc. Co do nrsa to moim zdaniem lipa dobre zawieszenie ma pracowac caly xzas i nie tracic energi a nie nie tracic jej dlatego ze nie pracuje.

#22
nrs , lux torpeda, sporo sie na tym scigalem, do tego zostal stworzony i pracuje pracuje, tyle ze tego nie czujesz i o to chodzi :) , ma pracowac , wybierac dziury, kolo wciaz ma przyczepnosc, ale jezdziec nie powinien czuc ze wogole zawias z tylu jest, i to sie moim zdaniem giantowi genialnie udalo, inna sprawa ze w nrs dobor dampera jest bardzo wazny i zasadniczo to chyba tylko sid sie tam nadaje, jak sie go idealnie ustawi pod siebie, to zawieszenie do crossu i na maratony idealne, zreszta jak pamietam te ramy byly wylacznie z sidem dual air sprzedawane w komplecie.... ja sie nie chce upierac ze ten raven to syf czy cos, wrecz przeciwnie, ale wiem ze jednozawias to jednozawias i nic z tym nie zrobisz, :) mysle ze ci co na fullach juz sporo czasu jezdza to potwierdza co ja pisze, bo co innego jest wyjechac do parku a co innego pokonac trase w gorach, wtedy wszystkie niedoskonalosci wychodza

#23
radziej w klasycznym tzw zawieszeniu damper dobry jedynie jeszcze polepsza swietna prace zawieszenia, ale i na klasycznym sprezynowcu z tlumieniem hydraulicznym , bez zadnych platform 4-zawias jezdzi wciaz poprawnie i nie ma wplywu naped na zawieszenie i odwrotnie, a w 1-no zawiasowym , wspolczesne genialne dampery faktycznie zmieniaja rower nie do poznania, ale nadal 4-zawiasowiec to nie jest :)

#25
Chyba mnie namówiłeś, zasiadam do edycji :-) Jak będą efekty podzielę się rzecz jasna.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress