aluminiowe śrubki nyple nakrętki

#1
chciałem sie Was spytać jakie macie zdanie o takich świecidełkach jak w temacie , na razie słyszałem same niepochlebne opinie, że śruby do blatów korb to sie dokreca 3-4 razy a potem śmietnik, że z nakrętkami kaset trzeba uważać bo miekkie i juz za pierwszym razem sie wielowpust mieli, i no w kilku serwisach w 3mieście usłyszałem, że nyple alu to jest straszne feee, bo sie deformują i nie można dobrze koła zapleść, a jednak ludzie jakoś na kołach z alu nyplami jeżdzą, czy to kwestia profesionalizmu danego serwisu czy ch.g.w. ? może możecie jakieś firmy folecić bo dużo tego Token, A2C, KCNC ...

#2
Witam.

Alu śrub nie używałem poza korbą. Tam mam czerwone ALU, ze względu na moją pasję rozbierania swojego roweru kręcę nimi dość często ale uwaga. 4 mam z dobrego kompletu i jedną jakąś gorszą, Gorszych dostałem 5... jedna już była zepsuta, dwie zniszczyłem przy zakręcaniu, z jedną się udało no i mam jedną w zapasie.

Alu nyple... Z moich doświadczeń wynika że są "na jeden raz". Zaplatasz, potem ew jedno centrowanie. Później łatwo się obrabiają, dlatego też że łatwo o ich zapiekanie na szprychach. Ja jakiś czas temu musiałem zmienić 6 szprych bo się nuypli nie dało zdjąć.

Miski Alu mam chyba w suporcie RF... Coż... Trzeba być uważnym i dokręcać z wyczuciem.

Wniosek z tego taki że alu do alu nie równe. Byle jakich Alu komponentów bym nie kupił,
dobre tak ale... trzeba być przygotowanym na to że nie są wieczne.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#3
Ci od tego serwisu co alu nypli nie używają to chyba się w holendrach specjalizują. Jak chcesz robić lekkie koła to musisz użyć alu nypli. Nic się nie obrabia jak się ma dobry klucz (obejmujący z wszystkich stron nypel) i klej do giwntów (i trochę czucia w ręce). No i nyple konkretne bo jak się używa no name albo jakieś Dartmora to nie dziwota. Alu nyple od DT albo Cn Spoke są spoko i przy moich 100kg nic się im nie działo (i nie dzieje nadal tylko rower sprzedany :/). Wiadomo, zę wytrzymałość nie jest taka jak przy stalowych nyplach ale w zupełności wystarcza. Trzeba pamiętać, że gdziekolwiek wkręca się coś alu to trzeba to nasmarować bo się zapiecze. Nakrętki do kaset dobrej firmy też nie stroją fochów. Jakby tak łatwo się wielowypust zrywał to Shimano by tego nie dawało w kasetach XT bo by z odrzucaniem reklamacji nie nadążyli(używam, dokręcam mocno, zero problemów). Na pewno nie dałbym w rowerze aluminiowych piwotów, śrubek od mostka czy od tarczy hamulcowej ale z tych rzeczy co wymieniłeś to można bez strachu stosować. Z tym, że, jak napisał Mekp, musi to być coś solidnej firmy a nie no name czy badziewiarzy obklejających chińskie wytłoczki.

#5
Z mojego doświadczenia z alu śrubami: generalnie dają radę, ale nie wszędzie.
Nie polecam takich śrub, do miejsc, gdzie musimy mocniej ją dokręcić, ja np. ukręciłem śrubę podczas przykręcania obejmy przedniej przerzutki, druga śruba poległa w mocowaniu linki do hamulca.W manetkach, korbie, klamkach, ramie, przerzutkach(tylko od linek)
używam z powodzeniem, w hamulcach miałem przez jakiś czas, ale zmieniłem, lekka obawa była ;-) .
Alu śruby czy nakrętki nie lubią częstego kręcenia i potrzebują wysokiej jakości klucza.
Jeśli raz zakręconej kasety nie ruszasz, aż do wymiany, to alu spokojnie da radę, ale jeśli często ją zdejmujesz do czyszczenia to lepiej zostać przy stali.

#6
cardamon pisze:a czym się różni nakrętka kasety dla 11T od 12T ?
Rozmiarem? :-)
11 jest mniejsza od 12 i ma inną średnicę.No chyba że o coś innego pytasz.
Lodzermensch

#8
przyszła pierwsza paczuszka z kolorowym duperelem, zacisk piasty firmy Aest, wygląda nieco inaczej niż na zdjęciach aukcji i ma coś z gwintem nie tak, zwracam go i nie polecam :lol:

#10
Już ostatnio napisałem że nie ma części tanich, lekkich i dobrych (wytrzymałych) jednocześnie. Aest jest tani i lekki, tak jak KCNC itp chińszczyzna.
Zaciski podsiodlowe KCNC pękały mi ot tak sobie samoistnie, gdy rower stał w garażu :-/
Z w miarę lekkich zaciskow kół słuszne są te stare Tune z tytanowymi dźwigniami. Zapewniają jednocześne dobrą moc zapięcia.
Miałem też USE Spin Stix. Ciekawy design, zakręcane a nie zaciskane. Tyrane w różnych rowerach ale osatnio zauważyłem że maja popękane podkładki i w zasadzie mogą się rozlecieć.
Soul Kozak titanium, przy zaciskaniu złamała mi się dźwignia. U producenta 40zł za nową :evil: Mam chyba z 3 komplety bo wziąłem na wyprzedaży kiedyś.
Teraz mam z tyłu Carbon Ti i jest w porządku, z przodu lefty więc nie potrzeba.

Wracając ogólnie do tematu to te alu i tytanowe śrubki powinny być IMO ostatnim stadum tuningu gdy już na prawdę nie ma na czym zejść z wagi (no chyba że chodzi tylko o efekt wizualny). Lepsze części mają takie śrubki generalnie w standardzie.
Licząc na szybko za 300zł mamy wymienione śrubki i nyple w przeciętnym rowerze ze stalowych na Ti/Alu (nie licze robocizny i kosztów przeplecenia kół). Zysk wagowy na tym zabiegu to 100-120g. Zacisków nie liczyłem bo to trochę odrębny temat.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#12
Adamie myślę że wiele osób które zmieniają detale na tytanowe robi to nie dla wagi a dla faktu posiadania... Przynajmnije ja tak mam :-) Po prostu lubię ten materiał...

Ja mam u Siebie w korbie 4 śruby Alu KCNC, kręcone często a jednak nie ma na nich śladu. jedną mam inna z wybitym USA pisałem już o tym...
Gorszych dostałem 5... jedna już była zepsuta, dwie zniszczyłem przy zakręcaniu, z jedną się udało no i mam jedną w zapasie.

Więc z tym KCNC wcale tak źle nie jest.

W Marinie mam teraz tytanowy zacisk od Corrada, z wyglądu wychodzi że Tiso... Nie pękł jeszcze ale koła nie zaciska z jakąś mega mocą. Generalnie szukam przedniego.

A co do wagi... Porównywałem ostatnio wagę śruby Ti do cantów i śruby ori z M900 i wcale nie było tak ogromnej różnicy.


pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#14
własnie przyszły śruby do blatów i nakrętka kasety TOKENa, bardzo ładna anoda taki głęboki granatowy/niebieski kolorek, AEST wypada tu blado, nakrętka kasety jest super wykonana, tylko w gniazdach kominów są lekkie niedociągnięca anoay ale tego nie będzie widać, śruby są pod względem anody idealne, napisy laserem bardzo ładne tylko krótki gwint mają troche, była promocja wiec nie ma co narzekać :]

#15
doszły śruby do blatów firmy Aerozine, ładniejsze niż Tokena, dokręciłem je coś mocno, sladów w dniazdach nie widać, kominy są nieco dłuższe niż przy Tokenach :)

pytanie odnośnie nypli alu mam, czy jak kupie nyple długości 14mm zamiast 12mm to automatycznie trzeba od obliczonej długości szprych odjąć 2mm czy to w niczym nie przeszkadza ?

#16
Na logikę wychodzi, że dłuższy nypel to trzeba dać krótsze szprychy ale z moich doświadczeń wynika że dłuższe nyple mają głębiej gwint i w sumie dają podobną długość w ostatecznym rozliczeniu. O ile te konkretnie nyple które masz nie mają przedłużonego gwintu tylko zwykły to ja bym dawał szprychy bez zmian(przypuszczam, że producent poinformowałby o tym gdyby dał dłuższy gwint). Inna sprawa, że jeżeli nie musisz to nie polecam dłuższych nypli, 14mm to jeszcze w granicach rozsądku ale generalnie im dłuższy nypel tym gorzej. Szprychy źle się układają, zwłaszcza jak obręcz nie ma profilowanych pod kątem oczek. No i tracisz cenne ułamki gramów które przecież chcesz zaoszczędzić dzięki alu nyplom :)

#17
uzywam alu srubek i nypli wszedzie gdzie sie da, zadnych problemow, jedynie wazne aby to produkty markowe byly, niestety wtedy i drozsze znacznie, i oczywiscie zgodnie z zaleceniami , uzywac klucza dynamometrycznego, przekrecic sie da kazda srube , stalowa, i alu tymbardziej, jest kilka miejsc gdzie srub alu bym nie dal i tam ida zawsze tytanowe (wytrzymalosc ta sama co stalpowych , ale lzejsze znacznie) np sruby trzymajace mostek, sruby tarcz hamulcowych czy sruby korb HTII, pozatym zadnych oporow , a dodatkowo jkuz pomijajac mase, to oczywiscie chodzi o dosteponosc w roznych kolorach, co zwiaksza atrakcyjnosc bika jako takiego

#18
Ja od kilku sezonów używam aluminiowych i tytanowych śrub i nie mam żadnych zastrzeżeń.
W mostku, sztycy, obejmie podsiodłowej, suporcie oraz tarczach hamulcowych używam tytanowych śrub, natomiast w pozostałych częściach aluminiowych.

Do tej pory urwały mi się dwie aluminiowe śruby, jedna firmy Token mocująca najmniejszą zębatkę, druga Pro-bolt trzymająca linkę w hamulcach V.

Co do tytanu to jedynym problemem jest samo-wykręcająca się śruba M15 w suporcie na Octalink oraz szybko wyrobione gniazdo w śrubie trzymającej zacisk podsiodłowy.