RetroMTB FORUM Dyskusyjne

MTB 2000+ - Scott High Octane FR 2003 cz 3

hit00r II - 2017-12-06, 18:21
Temat postu: Scott High Octane FR 2003 cz 3
No i stało się :!: :-P
Dzisiaj zostałem posiadaczem kolejnego Octana 8-)
To już trzecia rama w moich rękach.
I od TEGO konkretnego egzemplarza wszystko się zaczęło ... kiedy zobaczyłem go w serwisie powiedziałem sobie - MUSZĘ MIEĆ TAKĄ SAMĄ.
Nabyłem więc cały rower na czerwonym FR z 2003 roku.
2 lata temu kolejnego w wersji Octane , ten sam rocznik ale malowanie DH.
No i dzisiaj kolejny FR :mrgreen:
Do ramy na razie nie mam dampera , czekam również na bieżnię sterową do sterów Chrisa.
Do roweru zagości sztyca regulowana KS , Marzocchi Shiver SC i koła Mavic Deemax albo Crossmax.
Ogólnie zastanawiam się czy by nie przeszczepić - pozamieniać kilku części ze zjazdowego setu - w tym koła Deemax będą tylko zbędnym obciążeniem , białe albo szare SX'y lepiej by podeszły.
Sprzęt prawdopodobnie wyposażę w mostek Easton Heaven o długości 100 mm.
Skok tyłu ustawię na 127 (chyba) - czyli najmniej ile ta rama oferuje.
Powinien powstać rower przypominający treila.
Założyłem sobie posiadanie 3 takich samych ram ale każdy egzemplarz będzie się sporo różnił.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Na razie jedno dziadowskie foto ... ulepię coś więcej to będzie pretekst aby zrobić kilka zdjęć lepszym aparatem.
Może macie jakieś sugestie odnośnie doboru komponentów :?:

hit00r II - 2017-12-07, 22:10

Zdjęcie dokładnie tego egzemplarza kiedy jeszcze był u znajomego.
Do złudzenia przypominał mojego FR :mrgreen:
Teraz będzie mniejszy.
Ubytki lakiernicze powoli uzupełniam i zapowiada się całkiem dobrze :-)

Lukanio - 2017-12-09, 22:17

O jezu na tych nowych częściach wygląda jak kartofel :lol:
DOMAN - 2017-12-10, 03:58

A mi jak zwykle rower Hita się podoba. Takie modern retro trochę wyszło. Zrobiłbym tak chętnie ze swoim cannondalem.
hit00r II - 2017-12-10, 11:55

Lukanio napisał/a:
O jezu na tych nowych częściach wygląda jak kartofel :lol:

Tyś sam jest jak KARTOFEL 8-)
Przecież jeszcze NIC nie poskładałem ... pierwsze foto obrazuje jak ten rower wyglądał a drugie pokazuje mojego FR.
Musisz się MOCNIEJ wczytać w opis zanim wyciągniesz pochopne wnioski :-)
A tak rama wygląda obecnie.

hit00r II - 2017-12-10, 11:57

DOMAN napisał/a:
A mi jak zwykle rower Hita się podoba. Takie modern retro trochę wyszło. Zrobiłbym tak chętnie ze swoim cannondalem.

Bóg zapłać :mrgreen:
A jakiego Cannona masz ?
Prophet ?

sztopi17 - 2017-12-10, 14:15

Hitler kiedy jakas sesja z ramą i śpiącą kobitą? :mrgreen: :mrgreen:
DOMAN - 2017-12-10, 16:54

Mam scalpela 2002, jest na forum temat. Chodzi mi o nowe części w starszej ramie, nie chcę go przerabiać na kartofla :lol:
hit00r II - 2017-12-10, 19:35

sztopi17 napisał/a:
Hitler kiedy jakas sesja z ramą i śpiącą kobitą? :mrgreen: :mrgreen:

Ostatnio sam oberwałem od niej tym rowerem ...
Może kiedyś jak zaśnie to właduję na nią te trzy skociny ;-) :-P

hit00r II - 2017-12-26, 14:00

Korzystając ze sprzyjającej aury porobiłem kilka fotek.
Mocne słońce dość mocno utrudniło zrobienie wyraźnych zdjęć no ale trudno.
Na razie rower to bieda edyszyn - do wymiany przerzutka Shimano XT + manetki.
W ich miejsce wejdzie SRAM X-0 8-)
Damper Rock Shox Pro Deluxe również opuści ten rower gdyż planuję założyć coś powietrznego.
W przyszłości planuję zakup jakichś ciekawszych pedałów bo te VP to jeden z podstawowych modeli.
Całe trio moim zdaniem prezentuje się satysfakcjonująco :-)
Do wersji zjazdowej zastosowałem to co być powinno a mianowicie koła Deemax + mocniejsza korba Race Face.
Planuję zrobić o nim osobny wątek bo na obecnym koncie takowy nie figuruje.
A zmian trochę było :-)
Czekam na jakieś sugestie z waszej strony ... złośliwcy niech uruchomią wodze fantazji :->

cardamon - 2017-12-26, 18:34

Ja tu widzę 3takie same rowery ;)
hit00r II - 2017-12-26, 20:52

cardamon napisał/a:
Ja tu widzę 3takie same rowery ;)

No prawie ;-)
Różnią się tylko wagą i skokami p/t 120-127 , 160-180 , 190-240 :mrgreen:

hit00r II - 2018-01-04, 22:41

Powziąłem decyzję że korba Truvativ Stylo Carbon zostanie zastąpiona czymś innym.
Mianowicie korbą Race Face Deus XC :lol:
Stylo powędruje z powrotem do największego z Octane'ów.
Natomiast tamtą RF Turbine chyba puszczę w świat bo szkoda aby leżała :-> .

DOMAN - 2018-01-04, 22:48

To bardzo dobra decyzja. :)
hit00r II - 2018-01-06, 20:40

No więc ... zamontowałem to i owo :-)
Korba Race Face Deus XC zmieniła Truvativ Stylo Carbon.
Moim zdaniem lepiej tu pasuje.
Nowe manetki Sram X-0 Carbon w standardowej kolorystyce i tylna przerzutka X-0 Carbon dopełniają całości.
Damper FOX RP23 HV też ładnie się wpasował w miejsce Rock Shox Pro Deluxe 8-)

czajnikmtb - 2018-01-16, 15:31

aż mi się w oczach mieni :shock:
qsik - 2018-01-16, 17:44

Mam kilka korb Race Face ale muszę przyznać że polerowane srebro i zębatki cnc wygladają rewelacyjnie.
hit00r II - 2018-01-16, 18:23

qsik napisał/a:
Mam kilka korb Race Face ale muszę przyznać że polerowane srebro i zębatki cnc wygladają rewelacyjnie.

No ja też mam srebrną tą drugą ale płyta jest zwykła czarna i to nie ten efekt :-/
Ciekawe jak z wytrzymałością tych lżejszych koronek ...

hit00r II - 2018-02-09, 18:42

Szykuje się małe ulepszenie :lol:
Co prawda to tylko pedały ale te VP w moim rowerze stanowczo zaniżały poziom 8-)
Teraz będzie pięknie i ... drogo :-|
Cena dystrybutora zwala z nóg , na szczęście udało mi się je nabyć sporo taniej :-P
Sądzę że ładnie się zgrają z korbą.
A jeśli się okaże że lepsze wizualnie będą białe to zamienię z tymi Dartmoor'ami z drugiej maszyny.

Retromen - 2018-02-09, 20:28

hit00r II, ale ty masz duże stopy :mrgreen:
sztopi17 - 2018-02-09, 20:59

Jakiś czas temu wpadły mi w oko, ale cena to gruube przegięcie.
Retromen - 2018-02-09, 21:42

To te?
hit00r II - 2018-02-10, 09:32

Retromen napisał/a:
To te?

Tak to dokładnie te 8-)
Cena dystrybutora wynosi ponad 800 zł :shock: ... i to jest PRZEGIĘCIE :!:
Ale wyszedłem z założenia że to się kupuje jeden raz i masz do końca życia więc warto wydać odrobinę więcej 8-)
Jak przyjdą to zobaczę czy było warto.
Rozważałem również zakup pedałów Saint ale ostatecznie utargowałem z tym sprzedawcą na flaszkę i zdecydowałem się na HOPE'y.

sztopi17 - 2018-02-10, 09:39

Kiedyś w 4anna były w promocji chyba za 600 zł (normalnie 700). Szukałem po europejskich sklepach i najtańsze widziałem za 500 zł , ale nie było srebrnych. Najładniejsze platformy na rynku zazdroszczę :mrgreen:
hit00r II - 2018-02-10, 10:09

sztopi17 napisał/a:
Kiedyś w 4anna były w promocji chyba za 600 zł (normalnie 700). Szukałem po europejskich sklepach i najtańsze widziałem za 500 zł , ale nie było srebrnych. Najładniejsze platformy na rynku zazdroszczę :mrgreen:

Hmmm ... ja znalazłem nawet za 800 zł + koszt wysyłki :-/

http://www.bikecenter.pl/...y-czerwone.html

Nie wiem skąd oni je brali że dowalili taką cenę ... chyba że to zabieg marketingowy i WSPANIAŁA okazja po przecenie ... nic tylko brać ;-)
Nigdy nie kupiłem pedałów droższych niż 150 zł :lol:
Sprzedający dał mi wybór pomiędzy srebrnymi a czarnymi.
Uznałem że srebrne będą rozsądniejszym wyborem bo nie będzie widać rys.
To czy one są najładniejsze tego nie wiem - kwestia gustu.
Spank chyba też robi ładne pedały.
Jeszcze ich nie mam więc na razie nie masz czego zazdrościć 8-)
Zastanawiam się nad tym żeby okleić bok pedałów przezroczystą folią ochronną ale to chyba bez sensu bo i tak się prędzej czy później porysują :roll:

hit00r II - 2018-02-10, 11:47

Mała ciekawostka :lol:
Główki z dodatkową regulacją kąta wyprzedzenia widelca.
Takie wynalazki tylko u Scotta ;-)

qsik - 2018-02-10, 15:10

Nie tylko. Mongoose też to stosował w serii Black Diamond.
hit00r II - 2018-02-10, 16:26

qsik napisał/a:
Nie tylko. Mongoose też to stosował w serii Black Diamond.

Watpię żeby była wymienna główka pod 1,5 cala.

skolioza - 2018-02-10, 18:27

ale Ty nie pisałeś o wymiennych główkach, tylko o główkach z regulacją kąta dostępnych tylko u Scotta ;-) i do tego Qsik się odniósł :-P
hit00r II - 2018-02-11, 11:12

skolioza napisał/a:
ale Ty nie pisałeś o wymiennych główkach, tylko o główkach z regulacją kąta dostępnych tylko u Scotta ;-) i do tego Qsik się odniósł :-P

Masz RACJĘ szefie 8-)

Lukanio - 2018-02-12, 23:45

Ja miałem to samo tylko ze w sterach E Thirteen w Iron Horsie Sunday spoko sprawa
hit00r II - 2018-02-15, 18:37

Lukanio napisał/a:
Ja miałem to samo tylko ze w sterach E Thirteen w Iron Horsie Sunday spoko sprawa

No OK ale ... co mają do tego stery :roll: :?:

rurokura - 2018-02-15, 23:46

to że anglesety i wymienna główka robią to samo ? (no chyba ,że coś mi się pomyliło)

p.s.Nawet ładny ten scott, acz 120 skoku i ten śmieszny damper +3blat w tym rowerze to jakaś bzdura.. no ale jak masz 3 :roll: ..to co zrobić.
Może jeszcze kup 4go i przerób go na gravela ? :-P

hit00r II - 2018-02-16, 11:02

rurokura napisał/a:
to że anglesety i wymienna główka robią to samo ? (no chyba ,że coś mi się pomyliło)

p.s.Nawet ładny ten scott, acz 120 skoku i ten śmieszny damper +3blat w tym rowerze to jakaś bzdura.. no ale jak masz 3 :roll: ..to co zrobić.
Może jeszcze kup 4go i przerób go na gravela ? :-P


Angleset ? O co dokładnie chodzi ?
Po prostu stworzyłem set o najmniejszym możliwym skoku dopuszczanym przez producenta i na tyle jest bodajże 127 a Shiver SC ma 115 lub 120.
Dla czego śmieszny damper ?
Rower z Tallasem 180 tył i 160 przód natomiast Z Shiverem DC 240 tył 190 przód.
Katalogowo one miały 3 blaty ... po za wersją do DH gdzie był jeden ale nie chce mi się pchać tego kloca pod górę więc jest jak jest 8-)
Chciał bym mieć 4 i nawet 5 jeśli by się trafiła pierwsza wersja oraz żółta bądź biała.
Ot takie ZBOCZENIE :mrgreen:

rurokura - 2018-02-22, 15:43

Angleset -zmienią kąt główki za pomocą sterów ..
Wymienna główka też zmienia kąt główki ,jeśli dobrze rozumiem ,więc wychodzi ostatecznie na to samo jeśli się nie mylę i to ma to ze sobą wspólnego ,że efekt ten sam :)

Co do samego szpeju w rowerze ,tak się tylko naigrywam ,bo patrzę na niego z mojej perspektywy.
Rzecz jasna w tej lekkiej konfiguracji ten damper jest jak najbardziej na miejscu..

Ciekawi mnie też jak taka rama się prowadzi w wersji xc i dh ,bo coś nie dowierzam ,że da się zrobić aż tak uniwersalną ramę ..

A co do lekkiego zboczenia -każdy je ma -ja mam 3 (teoretycznie takie same kuwahary) i jakoś nie mam zamiaru się ich pozbywać :-)

hit00r II - 2018-02-22, 20:21

rurokura napisał/a:

Ciekawi mnie też jak taka rama się prowadzi w wersji xc i dh ,bo coś nie dowierzam ,że da się zrobić aż tak uniwersalną ramę ..

Powiem ci że różnica po między najmniejszą a największą opcją jest kolosalna ... zupełnie inna pozycja z powodu różnej długości damperów oraz sporej różnicy w wysokości przednich widelców.
Dodatkowo różnej długości mostki powodują inną pozycję że o sztycach nie wspomnę :->
Masa kół i całego roweru też jest nie bez znaczenia.
Przy tych ustawieniach dampera zmienia się również progresja tylnego zawieszenia .
Tutaj dodatkowo istnieje możliwość podniesienia całego zawieszenia ale ja tego nie stosuję bo wtedy z roweru robi się straszna kobyła ... chyba tylko do skakania z dachów :mrgreen:
Chciał bym jeszcze mieć takie wersje kolorystyczne jak w załącznikach 8-)
Moim zdaniem również są przepiękne ... :-)

hit00r II - 2018-04-17, 01:48

A takie tam do Skociny :lol:
FOX trafił się przypadkiem ... ale teraz ten rower to będzie kozak na maxa 8-)
Shiverek powędruje na półkę żeby cieszyć oko :mrgreen:

hit00r II - 2018-04-17, 15:39

Więc po złożeniu do kupy rower prezentuje się jak na zdjęciach :-D
Moim zdaniem jest zarąbiście 8-)
Amor FOX 36 Talas , białe siodło Fizik Gobi Kium , heble Formula Oro Bianco i zamieniłem tylną przerzutkę na inny egzemplarz SRAM X-0.
Prawdopodobnie jeszcze wymienię opony na jakieś konkretniejsze.
Talas niby podobny do tego mojego nowszego na Kashimie ale regulacje kompresji ma z zupełnie innej strony ... a w pracy jest jakiś taki bardziej miękki i poduchowaty przy takim samym ciśnieniu.
W Lapierre kolegi połączyłem to co stare z nowym :mrgreen:
Podoba się , czy nie 8-) :?:

hit00r II - 2018-05-04, 22:13

Po tym jak Shivera SC zastąpił pokaźnej wielkości FOX 36 uznałem że aby rower był bardziej endurowy należy zakupić jakiś krótszy mostek.
To jest niby pierdoła ale w zasadniczy sposób zmienia pozycję , którą przyjmujemy na rowerze.
Sprawdziłem w praniu że lepiej się jeździ z krótkim mostkiem bo tak mam ustawionego drugiego Octane'a.
Obecny mostek to 80 mm a wpadnie Thomson X4 o długości 50 mm.
Będzie sztywniejszy i moim zdaniem lepiej wpasuje się wizualnie do tego roweru.
Co ciekawe ... albo ja mam takie mocne giry albo śruby do blatów w korbie RF są do dupy :!: :shock:
Z 4 trzymających średnią i dużą koronkę korby odkręciły się aż 3 :-x
Śruby wraz z kominami są z Alu więc wymieniłem je na zbliżone wizualnie shitmanowskie od XT , które są ze stali.

hit00r II - 2018-05-07, 22:06

Uaha Octany dwa , uaha czerwone , uaha pod murem stały :lol:
Mostek zainstalowany i sądzę że jest lepiej.
Foto porównawcze 50 X4 oraz X2 o długości 135 :shock:
Który Octane bardziej się podoba 8-) :?:

skolioza - 2018-05-08, 08:16

wizualnie ten z białym
hit00r II - 2018-05-08, 12:18

skolioza napisał/a:
wizualnie ten z białym

Też tak sądzę :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group